Firma Skibicki Technika Transportowa, czołowy polski producent w branży zabudowy samochodów ciężarowych, podjęła się wyzwania stworzenia specjalistycznej wywrotki do przewożenia asfaltu na zlecenie międzynarodowego klienta. Pojawiła jednak potrzeba zaizolowania konstrukcji. Jak udało się to rozwiązać?
Standardowa konstrukcja wywrotki nie posiada odpowiedniej izolacji, która pozwala na zwiększenie zasięgu transportu asfaltu. Brak zaizolowania doprowadza do tego, że występuje straty termiczne adekwatne do czasu jazdy i warunków atmosferycznych. Dlatego firma SKIBICKI zwrócił się do CALDO w sprawie profesjonalnej izolacji technicznej.
Podczas transportu asfaltu, największe ochłodzenie materiału zauważamy z przodu i z tyłu pojazdu - to przez ruch samochodu. Asfalt umieszczony bliżej przedniej burty zabudowy dostaje się do rozściełacza jako ostatni. Górna warstwa asfaltu stygnie również szybciej niż dolna. Warto też pamiętać, że im więcej mamy asfaltu, tym dłużej będzie on utrzymywał temperaturę.
W wywrotce SKIBICKI został zastosowany owalny kształt rynny - co niweluje przechłodzenie w narożnikach konstrukcji. Forma ta jak i zastosowane materiały sprawdzają się od lat.
W wyniku rozmów z doradcą techniczno-handlowym CALDO ustalono, że podłoga, burty boczne, przednie i tylne powinny zostać zaizolowane wełną skalną ROCKWOOL ProRox SL 950. Jest to półsztywna płyta, która doskonale nadaje się do miejsc, gdzie wymagana jest stabilna izolacja. W tym przypadku została użyta do izolacji wywrotki, ale można jej używać również, np. w ścianach zbiorników.
W trosce o długotrwałe użytkowanie zastosowano również samoprzylepną matę izolacyjną ROCKWOOL Klimafix, która jest pokryta zbrojoną folią aluminiową. Uzyskano dzięki temu dodatkową warstwę, chroniącą przed wilgocią. Klimafix jest często stosowany jako izolacja przeciwkondensacyjna.
Warstwa izolacji cieplnej została pokryta płaszczem ze stali nierdzewnej. W trosce o trwałość i niezawodność zespół SKIBICKI dopracowali tę konstrukcję tak, aby woda nie mogła się dostać pod warstwę izolacyjną.
Górna powierzchnia wywrotki jest zabezpieczona przed spadkami temperatury plandeką automatyczną HYVA SLIDE CAP sterowaną za pomocą pilota.
Wywrotka do wożenia asfaltu jest konstrukcyjnie oparta na sprawdzonej i produkowanej od wielu lat wywrotce tylnozsypowej 1W marki Skibicki przeznaczonej do podwozi 3 i 4 osiowych.